Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
17.02.2008 10:44 - За даването на пари на непознати
Автор: malkotokuche Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11377 Коментари: 51 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Напоследък започнах много често да давам пари на непознати хора, които ме спират на улицата. По два, по три, пет, даже на един му дадох седем лева, понеже му трябвали за билет до родното място. По принцип всеки може да те излъже, но има някои хора, които като ме погледнат в очите и не мога да опиша какво чувствам, обаче преценявам, че трябва да им вярвам, или просто някак си усещам, че трябва да им помогна.

Онзи ден влизам в един магазин до работата да си купя цигари. И вътре един възрастен мъж си говореше с продавачката. Направи ми място да си купя цигари и реших, че се познават и си говорят само. Купувам си цигари. И той ми вика: „Ще ви дам тази видеокасета. Трябват ми пет лева”. Даде ми и някакво обяснение, обаче не го чух какво. Само му оставих рестото от два и нещо, защото нямах други дребни в мен и не взех касетата. Винаги се чувствам неудобно.

Спира ме един циганин пред един павилион преди две седмици и ми вика: „Имаш ли една цигара?”. Давам му цигара и той почва: „Виж ме на какво приличам – мръсен, гладен, две деца имам. Дай ми някой лев да купя банички на децата”. И аз му дава два лева. Верно беше много зле, миришеше на кофа за боклук, все едно беше спал в контейнер. Може и да ги е изпил, ама реших, че е честен.

Навръх Коледа един човек на Университета ми обясни, че му трябват пари, за да се върне до Кюстендил, понеже го обрали. И тръгна да ми дава часовника си. Много ми стана гадно и му дадох пари за билет, или за каквото там му трябваха. След петнайсет минути на „Витошка” ме спира едно момче – събират пари за операция на някакво детенце. И аз му викам: „Не мога. Току що дадох седем лева на един дето иска да се прибира до Кюстендил”. А той ми разправя: „Той те е излъгал, а пък ние не ти искаме седем лева, а само два лева”. Обаче просто нямах възможност повече.

Най-гадно ми стана преди около месец в едно място за бърза закуска. Приятелят ми си купуваше някакъв сандвич, а вътре имаше една много възрастна жена, която гледаше едни банички. И нищо. Само ги гледа. Според мен нямаше пари да си купи и много исках да й помогна, обаче ме беше срам да я попитам дали иска пари или да й купя нещо. Ужасно много се депресирах и даже очите ми се напълниха със сълзи. Приятелят ми тръгна да ме успокоява, че сигурно има тристаен апартамент, но не иска да го продаде и затова няма пари, понеже такива случаи не са никак малко, обаче дълбоко в себе си бях сигурна, че тази жена се нуждае от помощ.

Аз се разстройвам, дори когато, случаят  с апартамента е налице. Спомням си за Еди клошаря. Той живее на улица „Дунав” в центъра на София. Има тристаен апартамент, но го е напълнил целия с вехтории и живее в мазето. Преди няколко години правех репортаж. Хората, които продават покривки на „Александър Невски” и си държат нещата във въпросното мазе като наематели, бяха изхвърлили нещата на Еди. Той беше много тъжен. Вика ми: „Виж, изхвърлили са ми дрехите, обувките. Ама остави мойте неща, изхвърлили са храната на котенцето ми и сега няма с какво да го нахраня”. И на мен ми рукнаха сълзи от очите. После всички ми разправяха, че не трябва да страдам, защото той имал тристаен апартамент в центъра и можел да взема 1000 евро наем на месец и да си живее като цар. Обаче на мен ми беше ужасно гадно. И особено заради това с котенцето.

И се чувствам виновна всеки път когато мина покрай някой човек, протегнал ръка за милостиня, или дори да не е протегнал, а просто който го виждаш, че е в безизходица. Тук не визирам онези с отряаните крака и ръце дето са мафия, на тия никога не им давам нищо. Обаче като видя човек, наистина изпаднал в нужда и се питам: „Защо, по дяволите, живея в тази държава?”.



Тагове:   непознати,   даването,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. artanis - няма просяци
17.02.2008 11:42
които не са "мафия". Някои са усвоили перфектно способността да те накарат да изпиташ чувство на състрадание. Бъди сигурна, че повечето пари, които си раздала са отишли не за билет за Кюстендил и т.н., а за хероин. Ако искаш да помогнеш на някой, опитай се да се свържеш с някоя легитимна организация като Червения кръст (въпреки, че и тези организации са един вид "мафия"). Тези хора, които наистина се нуждаят, обикновено са твърде горди, за да просят и да ти искат пари.

поздрави:
цитирай
2. malkotokuche - re: хероин
17.02.2008 11:45
Може и да си прав, но наркоманите ги разпознавам безпогрешно и на тях никога не им давам пари. само цигари :-)
цитирай
3. gabar4eto - zdr
17.02.2008 11:53
Milostinqta e prisa6ta za balgarina , i te pozdarvqvam
цитирай
4. krassko - НАКАРА МЕ ДА СЕ ЗАМИСЛЯ
17.02.2008 12:07
Чудесно казано и много точно! Уважавам хората с позиция, които имат име. Това което искам да кажа е личното ми мнение и ще го напиша в блога си.
цитирай
5. varg - и аз съм давал
17.02.2008 12:31
на разни хора пари,но има един които казва така ''Добър ден аз съм ивалид първа група имате ли 1 лев да си купя закуска?''а той си е здрав нито е сакат нито сляп и всяка сутрин пие бира.на такива пари не давам аз
цитирай
6. анонимен - Винаги, ако някой е протегнал ръка и ...
17.02.2008 12:37
Винаги, ако някой е протегнал ръка и имам възможност му давам дребни пари.Самият факт,че мога да го направя ме кара да се чувствам по-добре /благодаря на Бога/.Изобщо не се интересувам за какво и как ще употреби изпросените пари - това вече е негова работа и отговорност
цитирай
7. artanis - оня ден
17.02.2008 12:55
пуснах всичките си дребни на едно момиче, което свиреше прекрасно на цигулка. Но това е уличен артист и изкарва парите си. Тези, които просят за измамници. Всичко е отработено. От това как изглеждат до тона на гласа. А тези, които продават картички са няй-голямата измама. Парите, които давате първо отиват за заплати (вероятно за подкупи) и за печалбата на този, който е организирал всичко. Дори се съмнявам, че нещо достига до болните деца, за които междувпрочем трябва да се грижи пирамидата наречена Здравна каса.
цитирай
8. viovioi - Мартинке, алтруизма е хубаво нещо, но с мярка!
17.02.2008 13:17
Ако си извор и от теб блика добро, насочи го в правилната посока. Към семейството, приятелите, близките хора. Филантропството и мисионерството са тъмна Индия. Пагубно е, ако веднъж те засмуче негата на съпричасността. Твоя живот си е твой, твоите пари са си твои също. Ще кажеш - колко груб коментар, не не е! Живота е груб!
пс: Един просяк обикаляше масите лятото на едно кафене на площада. На съседната маса, мъж с жена и бебе в количка му отказаха. Просяка се обърна и взе в ръцете си един пластмасов стол и замахна към жената и бебето. Нахвърлиха се хора и го пребиха от бой. Просяците нямат харизма, не казват благодаря, злобни са, лоши са. Мразя ги.
цитирай
9. анонимен - Ха-ха
17.02.2008 13:34
Дадох 23 стотинки на някакъв калъф за билет за Търговище. За малко да ме напсува. Чаках да го направи, но не го направи. Вероятно надуши, че от това ще стане весело...
Това е единственият ми случай
цитирай
10. damnation - artanis, че повечето са опитни и...
17.02.2008 13:46
artanis, че повечето са опитни измамници- има нещо вярно.Но заеби тая работа с Червения Кръст,поне българския - имам разни познанства там, мога да ти гарантитам че МНОГО МАЛКО от парите които им се дават отиват по предназначение.
Ако искам да помогна на някой,предпочитам да го направя лично,а не с "хуманитарни " посредници
цитирай
11. malkotokuche - re: хуманитарни посредници
17.02.2008 13:49
Хуманитарните посредници са най-големите пирамиди. Това са хора, които перат едни пари на едни други хора, които от своя страна са за затвора.
цитирай
12. raztvoritel - Благодаря ти.
17.02.2008 14:06
Страшно хубаво си си написала постинга! Иде ми да ти напиша неща, които могат да бъдат тълкувани като - "защо не бъдеш малко като мен". Ама ще го направя, ще ти ги напиша...

Слушай, ти даваш на всекиго, когато можеш. Нямаш рационално изведени критерии, които да защитят сърцето ти, докато даваш и малко след това. Аз, когато, допреди година-две, давах по същия начин, си казвах: "За да иска да получи от другиго, значи нещо не му достига. Аз не знам, и се съмнявам, че са точно пари, от което се нуждае. Но това, което той (или тя) ми иска са пари. Дали лъже или не не е важно. Важното е, че този човек е стигнал до действието да проси от мен. И аз ще му дам, щом живота го е повел натам (първа причина) да проси, а мен ме е довел дотам (втора причина транзакцията :-) да се осъществи), че да мога да дам.".

Обаче сега мисля за парите по нов начин. Прочетох малко книжки по икономика и вестници и започнах да се отнасям към тях умно, а не емоционално. От икономическа гледна точка, този, който ти предлага пари от твоя джоб да преминат в неговия, най-напред си прави рекламата: "мръсен съм и имам две гладни деца". Ама за теб, за клиента, не мисли. От какво се лишаваш ти, като му даваш два лева? Би могла да спестяваш или инвестираш, което ще ти позволи да нямаш финансови затруднения, а това ще даде повече свобода на духа ти. Ще имаш творческия потенциал да измислиш как да стане нещо наистина добро, а също ще ти се освободи време, за което да изкараш начинанието до завършек. Така ще си сигурна какво точно си свършила и ще бъдеш доволна.

Този човек не мисли за теб. А мисли ли за децата си тогава? Къде е доказателството, че може да му се случи да мисли за другиго? Виж от колко дълго време е оставил ума си да бездейства, виж за каква степен на себезанемаряване става дума. И ти инвестираш в него? Изводът е че за теб ще последва финансов проблем, щом харчиш парите си предимно емоционално. Теб може би те е страх докъде може да се случи да изпаднеш. Даваш, с което декларираш, че не си в позицията на изпадналия в беда, а на даващия и, че се надяваш нещата да си останат така.

При което "нещата" не стоят на едно място. Когато даваш, ти ставаш малко по-бедна. Добре е да знаеш защо. Защити се от страха, че някой ден може да ти се случи и на теб не като поддържаш "бизнеса" на просията, който не одобряваш за себе си (а за него, твоят нов бизнес-партньор?). Защити се с помощта на рационално аргументирани действия. Каквото е например изборът да влагаш парите си в полезни за теб стоки или концепции. Възвращаемостта им, финансова, идейна, ти гарантира сила в обществото. Отстоявай себе си.

Ти на просяка ще дадеш, но той как гледа на тебе? Като на събрат или като на улична чушмя, дето трябва да се помъчиш да намериш колая как да я накараш да пусне. Как отвръщаш ти на безразличието му към твоята житейска позиция, на безочието, с което те кара да се чувстваш уязвима и на което слага цена от 2 лева? Ти купуваш неговия продукт, финансираш го, вървейки срещу себе си.

Спомни си, че хората се отнасят толкова лошо с теб, колкото ти си допуснала да се отнасяш със себе си. И когато до теб липсва някой от любимите ти хора, на когото да разчиташ, защити себе си поне както би очаквала от него да направи за теб.

Щом проси съчовекът, то не е от добро (казано относително - инак, "защо пък и да не проси"). Прецени, моля те, за каква част от недоброто, което идва при теб, смяташ, че можеш да поемеш отговорност. А сетне дай на просяка акълпарасъ (както казват турците), плати си за собственото невежество и за поуката, до която си била провокирана да стигнеш.
цитирай
13. lostdog - Преди време ми се случи, докато в...
17.02.2008 14:13
Преди време ми се случи,докато вървях по ул. Иван Вазов в Пловдив ,да ме спре момче,за да ми иска пари за момиченце,болно от церебрална парализа или нещо подобно.Момчето изглеждаше съвсем нормално- в смисъл не беше просяк или закъсал човек.Подаде ми някаква папка,в която имаше снимка на момиченцето без да ми казва нищо.В папката имаше някаква информация и пишеше ,че приемат по 50ст. ,1 или 2 лв в помощ на детето.Аз по принцип съм много скептична към такива кампании и смятам,че дори и тези деца действително да са много болни и да се нуждаят от скъпи операции,много малко средства стигат до тях.Общо взето не вярвам на хора,които по този начин се опитват да събудят съчувствие и мисля,че са манипулатори.Но този път реших да дам 1 -2лв,защото си помислих,че може цялата работа да е истина.Подадох на момчето,а той не ги взе и ми каза ,че ако му дам още един лев ще ми даде квитанция.Изтълкувах това като много нагло- спират хората по улиците,искат им пари ,а когато им дадеш продължават да нахлстват за още.Изобщо това си е голяма търговия...и защо ще ми е тази квитанция като това са пари,дадени като милостиня? Има нещо много сбъркано в цялата система щом се случва това.А просяците се увеличават все повече по улиците и някои от тях си излеждат съвсем здрави и работоспособни и спокойно могат да се опитат да си намерят някаква работа...
цитирай
14. malkotokuche - re: raztvoritel
17.02.2008 14:13
Интересен възглед, ще помисля върху това, но се познавам прекалено добре, за да мисля, че няма да ми стане мъчно за поредния "изпаднал".
цитирай
15. artanis - трети път за днес
17.02.2008 14:24
damnation,

Да, Червеният кръст. А какво ще кажеш за Уницеф, ООН и ... ЕС? :) За това написах уточнението в скобите.

malkotokuche,

Точно така. Бил Гейтс пере пари чрез неговата фондация, а Уорън Бъфет е за затвора ;)

И още две истории.

Веднъж дадох 2 еуро на една румънска циганка в Италия. Напомни ми за България и почувствах носталгия.

Веднъж направих малко дарение от 2 книги на една университетска библиотека в България. Реакцията на моите колеги-студенти беше: "На какъв се правиш с тези дарения? На никой не са му притрябвали тъпите ти книги."

наздраве:
цитирай
16. victoriavselena - Здравей Мартина,
17.02.2008 14:47
Парите са вид енергия и като всяка друга енергия се намира в движение. Въпросът е ти как се чувстваш, когато попадаш някъде в този поток от енергия. Това, че парите влизат и излизат през теб е чудесно, но се попитай как ти действа енергийно това даване на пари точно на тези хора и места. Това, че си повдигнала този въпрос означава, че нещо там ти е попречило, нещо не е както би искала да бъде, има нещо неестествено в това. Нещо не в синхрон с енергиите ти.
Когато плащаш пари и получаваш друг вид енергия, вътрешния ти енергиен баланс е запазен, но ако се чувстваш "ограбена", "уморена", енергийния ти баланс е в минус, т.е. дала си енергия (пари) но не си получила нещо в замяна. Нещото не винаги е материално, може да бъде задоволство, чувство, че си богат, силен, голям, да си погалиш егото и т.н. Важното е да се чувстваш добре след акта на плащане - независимо дали е покупка или дарение.
Това е сделка - среща на взаимни интереси и ти си тази, която трябва да средиш за соствените си интереси (енергиен баланс). Не можеш да разчиташ, че отсрещната страна ще те пази. Най-верния съвестник в този случай е интуицията и ти чудесно я слушаш. Успехи.
цитирай
17. raztvoritel - Мър-мър.
17.02.2008 15:39
Че да се дава е важно - важно е. И аз мисля като victoriavselena.
цитирай
18. анонимен - Малкокученце, хубаво е това, което ...
17.02.2008 17:42
Малкокученце, хубаво е това, което го правиш, но наистина всичко трябва да си бъде с мярка. Преценявай на кого даваш пари, за да не са наистина измамници. И стига моля сте ругали държавата. Когато бях във Вашингтон преди няколко години съм виждал толкова много бездомници на едно място, колкото не можеш да си представиш. Бездомници и просяци има даже сега в Монреал(при около-20 през нощта), при положение, че има много приюти и програми за тяхното адаптиране.
цитирай
19. malkotokuche - re: victoriavselena
17.02.2008 19:49
Чувствам се добре когато давам. Не се чувствам ограбена или нещо такова. Просто ми направи впечатление, че все по-често се натъквам на такива хора в ежедневието си.
цитирай
20. vmitkov - Имала си пари бол, дала си!
17.02.2008 19:57
казваше героят на Алеко. В смисъл на излишни пари.

На това американците казват мънимениджмънт, тоест да знаеш как да управляваш парите си, независимо колко ги имаш. Защото ако не знаеш да управляваш парите си, никога няма да ги имаш и винаги ще изтичат през пръстите ти като вода през решето.

А аз казвам така: Ти имаш проблем с дебелото черво, поради което пушиш, лесно изпадаш в депресия и лесно съжаляваш другите. Дори толкова лесно, че даже аз да ти поискам пари и на мене ще дадеш.

Учителят казва така: Няма съдба! Има "Кой каквото си е надробил, това ще сърба!" Тоест, ако някой няма пари, то е защото не ги заслужава; ако някой няма жилище и живее на улицата, то е защото така е подредил нещата си. И все така в този дух. Оня с тристайния апартамент дето живее в мазето потвърждава думите на Учителя.

Или иначе казано - не трябва да съжаляваш хора, които наистина нямат пари, защото те сами са си виновни за това. Да не говорим, че всички, които ти искат пари са чиста проба МОШЕНИЦИ. Но дори и когато и на тях даваш пари, това пак зависи само и единствено от ТЕБЕ, а не от тях! Нали не са бръкнали насила в портмонето ти?

Мънимениджмънтът се учи - има много литература по въпроса в Интернет, а дебелото черво се лекува най-лесно с йога или с китайска медицина. Но внимавай, защото и там има твърде много мошеници и некадърници!
цитирай
21. malkotokuche - re: vmitkov
17.02.2008 20:26
Пуша, не изпадам лесно в депресия, нямам излишни пари и не знам дали имам проблем с дебелото черво. Харесвам живота си такъв какъвто е - без йога и китайска медицина.
цитирай
22. анонимен - Веднъж така на НДК едни претенди...
17.02.2008 21:13
Веднъж така на НДК едни претендираха че са ги били. Взели им пари телефони, единия ми показа кърпичка с малко кръв - носа му били ударили. дадох 2 лева, един френд и той вкара някакви пари. Те говореха и на акцент. взеха парите продължиха и изведнъж акцента им стихна, отидоха към другите хора, след 15-на минути пак минаха през нас, но тоя път не се интересуваха въобще. Та това бяха мошеници. Печеливш бизнес както се казва. Има и една жена с количка , дето се вайка за детето си . Изглежда съвсем обикновена , но и тя е лъжкиня тъй като чух че често се мяркала.
цитирай
23. danel - vmitkov
17.02.2008 21:31
Вие сте циничен и сигурно много скучен човек. Едните сте вие, прагматиците и умниците, които минавате през живота си с едно "Това е животът". А останалите сме или мошеници, или некъдърници и неудачници. Няма по- добър лек за душата да направиш добро- та дори и да пуснеш дребни стотинки в протегнатата ръка. И ви казвам още веднъж- нищо в този свят не е постоянно. Не се знае утре и вие от коя страна ще се намирате. Няма да ви навредят малко повече емоции и чувства, Учителю!
цитирай
24. lovefool - ок, но все пак ...
18.02.2008 00:07
И аз съм давала пари на такива. Но веднъж ми се случи нещо, което ме накара да се замисля. Една баба вървеше срещу мен, а аз тъкмо бях пазарувала. Явно е видяла пълните торби и започна да ме моли за някакви стотинки. Аз и дадох всичко, което ми беше останало като ресто. И тя започна: ама нямаш ли още? Я да видя ...
Когато молиш за помощ, не се лакомиш за още и още. Поне според мен.
ЗА друг случай ми разказаха ( аз не съм го видяла с очите си, но не се и съмнявам ) Става въпрос за един дядо, който седи покрай Св. Неделя и е с патерици. Цял ден се правел на инвалид. Така една вечер мой познат го видял, че си тръгвал от мястото, и понеже вече било тъмно хвърлил патериците и се качил в някаква кола. На другата вечер това се повторило. Е кажете ми, какво е това?
цитирай
25. vmitkov - lovefool,
18.02.2008 07:44
Цитат:

"Е кажете ми, какво е това?"

Това е опит да налеете малко акъл, знания или ако щете да отворите очите на такива като danel и другите от тоя род.

Но те предпочитат да са си такива каквито са си! Хак да им е!

По въпроса за даването:

Дава се само на онзи, който заслужава! В противен случай има да се оплаквате, че някой ви е излъгал или да се оправдавате, че така се чувствате по-добре.

Между впрочем, щом някой просещ е успял да ви излъже, значи заслужава да получи наградата си, нали? После може и да ви се присмива, но вие не можете да го чуете.

А това, че не искате да си признаете, че са ви излъгали, си е само ваш проблем.
цитирай
26. danel - Учителя
18.02.2008 15:29
Не знам от кой "род" съм, но съвсем не съм безразсъдна, "без акъл и знания" и т.н. Имам нормална интуиция, която до сега не ме е излъгала. Не раздавам безразборно милостиви думи и пари. Кажете ми как да отмина един напълно сакат мъж, който седи на Петте кьошета. Пред него няма паничка, няма и протегната ръка. Не се познаваме лично, но сме израстнали в една махала. Всички го наричахме "сакатото момче". Отвратително! Сега, когато се връщам от работа често се спирам при него, разменяме няколко думи, давам му и пари. Забелязвам, че при него винаги има някой, с който той усмихнат си говори. Вниманието топли много. Помислете си, това момче не е имало нашият шанс да е здрав, да продължи да учи, да има семейство и работа. За него сега основното е да оцелее. Желанието за живот е най- силното човешко чувство. Кажете ми, не заслужава ли поне малко да му помогна!
цитирай
27. vmitkov - danel,
18.02.2008 17:02
По вашата логика що не идете в Африка да помагате на тревопасните да не ги ядат хищниците? Тъй де, хищниците са едни много лоши животни, които ядат добрите тревопасни.

Като искате да помагате - добре, Ваша воля! Но след като помагате известно време или известен брой пъти, задайте си въпросите: "И какво постигнах с моята помощ? Всъщност успях ли да му помогна на сакатия да не е сакат, или поне да си намери работа вместо да проси, или да придобие някакви знания и умения? Да не би с моята помощ и на други като мене всъщност да му показвам, че и така може да преживява - от чуждата милостиня?"

Ако намерите отговор на тези въпроси, но от гледната точка на РЕАЛНАТА помощ за сакатия, ОК. Ама съм сигурен, че всъщност вие помагате на себе си да се сдобиете с някакво измамно чувство, че се чувствате по-добре, без да се замисляте точно по въпросите, които ви зададох!

Когато пиша, че се помага само на когото заслужава, имам пред вид точно това - разговаряхте ли с човека да разберете какво може и какво знае, търси ли си работа или разчита само на просията? Ако е човек, който има нужда от реална помощ да се научи на нещо, да си намери някаква работа - ОК. Но ако разчита на милосърдието на българина, моля да ме извините, но това просто е нечестно именно спрямо милосърдните.

Българският народ е изключително мъдър и е съхранил своята многовековна мъдрост в народните поговорки. Препоръчвам Ви да ги четете и прилагате по-често. Една от тях казва: "Помогни си сам, за да ти помогне и Господ!" А точно това Вие и другите като вас (милосърдните) изпускате от вниманието си. Тоест няма лошо да помогнете на човек, който се бори с трудностите на живота, но да помагаш на човек, който разчита на просията, това си е чиста наивност. А наивността е резултат от липса на определени знания за живота.

А пропо, знаете ли, че просията е била забранена в България със закон преди 1944 г.? Дали онези хора тогава не са разсъждавали именно като мен?
цитирай
28. анонимен - малко наивност
19.02.2008 00:43
Навремето свирех на улицата ,тъй като останах самотна майка и детето ми беше малко затова нямах никаква възможност до си намеря нормална работа.Та взимах си аз партитурите и заставах в някой подлез или на Кристал.Навсякъде около мене имаше "колеги"- най изпечени просяци ,които не се сърдеха че работя близо до тях. С времето започнах да ги квалифицирам в 3 групи -наркомани -тези които получаваха пари защото не им достигаха за път -пред мен редовно работеха такива момчета 2 рата-цигани -които в зависимост от умишленото си осъкатяване и това на децата си печелеха повече от депутат в народното събрание и възрастни хора които търсеха прехрана.Последните наистина бяха нуждаещи се.Един ден при мен дойде един циганин който бе с отрязън крак и ми заяви -виждаш ли ти трябва да ме уважаваш ,защото аз съм истински инвалид -а не като онези които се правят.Един ден при мен дойде дъщеря му -бях я виждала още преди години -казваше че е на 4 но всъщност беше поне на 9 -това дете имаше ръста на 4 годишно момиченце.Циганите успяват да правят нещо уникално-те спират растежа на собствените си деца и те остават малки завинаги-това го правят с помоща на някакви медикаменти и отровни и вредни за организма вещества.Примерно циганите на Лъвов мост детенцето в продължение на 9 години не беше порастнало -всеки ден минавах от там и се чудех как е възможно да остане с този ръст и да минава за 5 годишен като вече псуваше като хамалин и дърпаше жените за полите.Един ден видях една циганка да държи бебе с отрязъна ръка - незнам защо си помислих -Това може би е бъдещ Моцарт а някой е прекършил бъдещето му.Попитах я защо е без ръка -тя ми отговори - прегази го влак?!!!-Детето беше на 2 месеца.Сълзите ми рукнаха защото това беше безащитно човешко същество което не можеше да бъде предпазено от глупоста на българските институции и общество .Защото когато отидох в полицията ми казаха оставете ги -те са цигани.Сега когато срещна бедна жена на улицата и виждам че гледа храна я моля да си вдигне парите които е изпуснала -като и показвам къде точно са паднали:)
цитирай
29. vmitkov - анонимната 29,
19.02.2008 01:38
Да свириш на улицата - това не е просия. Това е вид търсене на пазарна ниша.

Щом полицаите са ви казали така, това означава само едно - че те имат достатъчно информация, за да направят верните изводи.

Отговорете си само на един въпрос: Защо в Италия не признават на циганите граждански права и не им дават паспорти на граждани на Италия, съответно техните цигани не са граждани и на Европа? За разлика от нашите. Вероятно на Европата някога ще й дойде акъла в тази посока...
цитирай
30. artanis - vmitkov
19.02.2008 22:26
За циганите в Италия: не им дават паспорти, защото те си имат вече - румънски и български. А имат румънски и български паспорти, защото са родени в Румъния и България, съответно :)

поздрави:
цитирай
31. анонимен - браво!
20.02.2008 07:55
таман ме разчувства, тъкмо си помислих "я, още едно същество, ковто предпочита да даде 5 лева на някой, който я лъже, отколкото да подмине някой, който наистина има нужда" , и .... "освен на ония с отрязаните ръце и крака - на тях никога не им давам!" евала! само така! мръсни сакати гадове! да мрът гладни, щото са си ги отрязали сами - те са мафия! е браво на теб....
цитирай
32. antihuman - Ще разкажа за една моя случка. Въ...
06.03.2008 14:19
Ще разкажа за една моя случка.
Вървим си аз и един приятел на центъра на Добрич.Спира ни момче на 20-22 години и ни показва снимка на момиченце и казва ,че то е болно от парализа.Даваме 2 лева .На другия ден пак този младеж ни спира(егати късмета) и ни казва:,,Това момиченце е болно и ....'' и т.н. Аз му спирам енерцията и му казвам: ,,Вчера дадахме пари за това момиченце!'' ,а той ми казва: ,,Не е вярно бъркаш се това е друго!'' С уважение казах: ,,Ае бягай от главата ми ,аз да не съм тъп''Заминах си обърнах се и онзи смяташе да нападне следващата жертва 30 годишна жена! Да питам: ,, Ква е тази мафия и държава където живеем?'' То хубаво Бог пази България ,ама народа кой го пази?????''
цитирай
33. анонимен - free cna training
13.07.2011 22:48
VioGlakkj <a href=http://www.articlesknot.com/certified-nursing-assistant-exercise-program-chances.html>cna certification online</a> TorPkForah
цитирай
34. анонимен - Round Diamond Engagement Rings
05.09.2011 11:28
snhokxdstomZellj <a href=http://makeityourringdiamondengagementrings52.wordpress.com/2011/08/22/diamond-engagement-rings-flaunt-this-in-fashion/>makeityourring</a> esrytrroockoutc
цитирай
35. анонимен - Xrumer service - we publish your custom post up to 100K forums worldwide
30.01.2012 15:39
Most powerful&cost effective SEO and website traffic service in world get up to 100’000 forum backlinks now! Get incredible online web traffic using superb backlink service available. We are able post your marketing message up to 100’000 forums around the web, get thousands of backlinks and incredible targeted online web traffic in shortest time. Most affordable and most powerful service for web traffic and backlinks in the world!!!! Your post will be published up to 100000 forums worldwide your website or blog will get instant traffic and massive increase in seo rankings just after few days or weeks so your site will get targeted long term traffic from search engines. Order now: <a href=http://xrumerservice.org>backlink service</a>
цитирай
36. анонимен - buy viagra online 837 15072
17.10.2012 06:07
<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#19122>buy generic viagra</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#10029>generic viagra</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#8076 buy viagra
цитирай
37. анонимен - payday loans online 950 10141
17.10.2012 06:20
<a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#4270>payday loans online</a> - <a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#11531>payday loans online</a> , http://usapaydayloansonlinetoday.com/#21214 payday loans online
цитирай
38. анонимен - cheap levitra 2079
20.10.2012 08:06
<a href=http://orderlevitrahere.com/#bafnf>buy generic levitra</a> - <a href=http://orderlevitrahere.com/#xytci >buy cheap levitra</a> , http://orderlevitrahere.com/#tqmda cheap levitra online
цитирай
39. анонимен - payday loans 675 10971
21.10.2012 07:57
<a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#15344>payday loan</a> - <a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#2014>payday loan</a> , http://usapaydayloansonlinetoday.com/#1698 payday loans
цитирай
40. анонимен - buy viagra online 936 647
21.10.2012 10:30
<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#19258>buy viagra</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#18465>viagra online</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#4458 generic viagra
цитирай
41. анонимен - purchase levitra
21.10.2012 11:15
If you want to buy levitra use keywords http://onlinelevitrabuy.com/#7323 - generic levitra, <a href=http://onlinelevitrabuy.com/#6135>levitra 20 mg</a> or this link http://onlinelevitrabuy.com/#2212 online
цитирай
42. анонимен - cheap viagra 7142
21.10.2012 13:19
<a href=http://ordercheapviagrahere.com/#bddoq>viagra online without prescription</a> - <a href=http://ordercheapviagrahere.com/#poloe >order viagra</a> , http://ordercheapviagrahere.com/#qwklt viagra 200 mg
цитирай
43. анонимен - kamagra online 2643
21.10.2012 22:03
<a href=http://orderkamagranow.com/#dlovn>kamagra jelly 100mg</a> - <a href=http://orderkamagranow.com/#slkwu >order kamagra</a> , http://orderkamagranow.com/#vojrx buy kamagra online
цитирай
44. анонимен - payday loans 740 11050
23.10.2012 00:05
<a href=http://paydayloansveryquickly.com/#6856>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansveryquickly.com/#16697>payday loans</a> , http://paydayloansveryquickly.com/#13146 payday loans
цитирай
45. анонимен - cialis 60 mg 19142
23.10.2012 01:09
<a href=http://ordercheapcialishere.com/#zhzvb>cialis 40 mg</a> - <a href=http://ordercheapcialishere.com/#uorhd >cialis 40 mg</a> , http://ordercheapcialishere.com/#wurrm cheap cialis
цитирай
46. анонимен - buy cialis online 674 5369
23.10.2012 01:10
<a href=http://buycialisonlinesafe.com/#3307>buy cialis</a> - <a href=http://buycialisonlinesafe.com/#6889>buy generic cialis</a> , http://buycialisonlinesafe.com/#9727 generic cialis
цитирай
47. анонимен - buy levitra online
24.10.2012 02:16
If you want to buy levitra use keywords <a href=http://onlinelevitrabuy.com/#1947>buy cheap levitra</a>, <a href=http://onlinelevitrabuy.com/#2965>cheap levitra online</a> or this link http://onlinelevitrabuy.com/#7654 online
цитирай
48. анонимен - buy viagra online 11541
24.10.2012 07:56
<a href=http://viagrastorehere.com/#ovnlx>viagra online</a> - <a href=http://viagrastorehere.com/#rllrg >cheap viagra</a> , http://viagrastorehere.com/#vkbsy buy viagra online
цитирай
49. анонимен - levitra online 17728
25.10.2012 07:51
<a href=http://levitrastorehere.com/#elbob>cheap levitra</a> - <a href=http://levitrastorehere.com/#chinn >buy levitra online</a> , http://levitrastorehere.com/#uxonw cheap levitra
цитирай
50. анонимен - generic cialis 11351
25.10.2012 14:33
<a href=http://cialisstorehere.com/#otgta>buy cialis</a> - <a href=http://cialisstorehere.com/#hnobc >generic cialis</a> , http://cialisstorehere.com/#srdry generic cialis
цитирай
51. анонимен - buy kamagra 11394
26.10.2012 07:50
<a href=http://kamagrastorehere.com/#wixjl>generic kamagra</a> - <a href=http://kamagrastorehere.com/#mfsuf >buy kamagra</a> , http://kamagrastorehere.com/#heglc kamagra online
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: malkotokuche
Категория: Лични дневници
Прочетен: 145309
Постинги: 38
Коментари: 270
Гласове: 1429
Архив